Що треба знати дітям Донбасу про міни та розтяжки
Сьогодні представники Датської групи по
розмінуванню школярам нашої школи детально
пояснили і продемонстрували принцип дії боєприпасів, тепер менше кортить
вивчати їх на практиці.
Нажаль, найбільший ризик вони представляють для дітей.
В силу природної цікавості діти шкільного
віку часто грають у непристосованих для цього місцях, схильні досліджувати
незвичні явища і предмети та цікавляться військовими "сувенірами".
Правила поведінки у зоні бувших бойових дій
та в мирних містах досить істотно відрізняються. Якщо в першому випадку
мінно-вибухові пристрої встановлюються спеціально щоб їх складно було помітити
і знешкоджувати їх мають професіонали, використовуючи навички та спеціальне обладнання,
і тут єдиний по справжньому дієвий захід безпеки – це не опинитись на
території, що може бути замінована, а всі інші дії тільки збільшують чи
зменшують ризик. У випадку
ж з мирними містами найбільшу небезпеку становлять покинуті чи приховані боєприпаси
або їх складові.
По-перше, варто пам’ятати, що непояснені
заборони, сприймаються дітьми, як безпідставні і вони часто їх порушують. Тож
фрази "не йди з двору", "не бери в руки незнайомих
предметів" без додаткової роз’яснювальної бесіди навряд чи виявляться
дієвими.
Спершу дітям розказали про небезпеку, яку
становлять інженерні боєприпаси та саморобні вибухові пристрої; які наслідки
можуть бути в такої "гри". За світовою статистикою, 75% постраждалих
від інженерних боєприпасів становлять діти. Дорослим також варто знати про
небезпеку.
Наприклад, вибух гранати може вбити, або
скалічити. Гранатний запал, якщо знаходитись близько, також може скалічити, а
якщо під час вибуху, ще й тримати його в руці - гарантовано безповоротно
скалічить.
Маленьким дітям розказали, що уламки можуть
не лише вбити (більшість дітей молодшого віку не усвідомлюють поняття смерті),
але й спричинити тяжкі травми, постійний біль, турботи та горе для батьків.
Маленьким дітям сказали, що вони можуть потрапити у лікарню, де батьків не буде
поруч, буде боляче, постійно робитимуть уколи, а замість іграшок її рідним
доведеться купувати ліки.
Дітям
розказали не лише про місця знаходження небезпечних знахідок, а і продемонстрували,
як виглядають небезпечні предмети.
Небезпечним для дітей є ігри поблизу
полігонів, де проводяться військові навчання, покинутих блокпостів, у
віддалених, безлюдних місцях - наприклад, на закинутих будівництвах.
Школярів познайомили з алгоритмом дій під
час виявлення предмету, подібного, до
вибухового пристрою. Звичайно, що ні в якому разі не чіпати, не скликати друзів
"подивитись", а якщо вони поруч - попередити їх щоб відійшли якомога
далі та не підпускали до небезпечного місця малечу і попереджали оточуючих, а
самому негайно розказати про знахідку дорослим.
ОСНОВНІ ПРАВИЛА (для дітей)
Що робити, якщо
знайшов небезпечний предмет:
1. Не чіпай – не торкайся, ані руками, ані
будь-якими предметами.
2. Попроси друзів відійти мінімум на 30 метрів та
сховатись за стінами.
3. Обережно відійди від небезпечного місця (бажано тією ж
дорогою, що й прийшов).
4. Попроси друзів залишитись на місці та попереджати про
небезпеку оточуючих, особливо не допускати до місця знахідки молодших дітей.
5. Попередь дорослих – батьків, вчителів, а якщо
дорослих, яким ти довіряєш не має поруч – підійди до найближчого поліцейського.
Немає коментарів:
Дописати коментар