7 квітня
Контрольна робота
Навичка читання мовчки
(письмово)
Перевірка навички читання мовчки здійснюється в письмовій формі фронтально
за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст
мовчки і письмово виконати завдання. Спосіб читання мовчки оцінюється 1 балом
за наявністю/відсутністю артикуляції під час читання. Темп читання максимально
оцінюється 3 балами. Для цього вчитель пропонує їм узяти в руки олівці. Після
слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через 3 хвилини
вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому
зупинились. Вчитель враховує обсяг тексту, який учень встиг прочитати за три
хвилини: повністю (3 бали), не менше 2/3 (2 бали), не менше половини (1 бал),
менше половини (жодного бала). Далі учні
дочитують текст і виконують запропоновані завдання: 4 завдання закритого типу,
які передбачають вибір одного із запропонованих трьох варіантів відповідей; 2
завдання відкритого типу, що виконуються без опори на запропоновані варіанти
відповідей. Обсяг текстів у 3 класі – 250-310 слів.
Прочитай текст за
три хвилини
Чому рипить сніжок?
А й справді, чому рипить
сніжок? Не знаєте? То я вам розповім.
Якось ішов лісом Дід Мороз.
Нечутно, по м’якому, наче вата, сніжку. Стомився. Присів на пеньок, а мішок з
гостинцями поруч поклав. Довгу бороду гребінцем розчесав. Дивиться, аж під
ялинкою зайчик сидить і плаче. Дідусеві жаль стало зайчика. Підійшов до нього
та й питає: «Чому це ти, буханчику, плачеш?» а той, схлипуючи, відповідає:
«Заблукав, додому ніяк не втраплю!»
Здивувався дідусь: отакої,
заєць – і раптом заблукав у лісі. Як же те могло статися? Все ще схлипуючи,
куцохвостий розповів старому свою пригоду.
Уранці він гуляв з братиками та
сестричками на галявині. Їм було весело, так добре стрибати з розгону в снігові
кучугури, що й незчулися, як мисливець підійшов. Пролунав постріл. Зайчата
кинулися тікати. Найдалі, в лісову гущавину, забіг той зайчик, якого й зустрів
Дід Мороз…
Добрий дідусь заспокоїв малюка,
і вони разом швидко знайшли стежину до заячої хати. А там уже зібралися його
братики і сестрички. Всі живі та здорові. Мама з татом уже ходили шукати свого
найменшенького. Шукали, шукали та вже й зневірилися, що він живий. Ото радощів
було, коли побачили свого синочка та ще й з Дідом Морозом!
Дідусь привітав усю заячу
родину з Новим роком, гостинці роздав: кожному по великій соковитій морквині. А
на прощання, погладжуючи довгу бороду, сказав: «Я зроблю так, що сніжок
рипітиме. Щоб ви, зайці, чули, коли хтось буде до вас підкрадатися».
Як сказав, так і сталося:
відтоді сніжок рипить, тобто попереджає зайців та інших беззахисних звірів про
небезпеку. Ось так: рип-рип, хтось іде, пильнуй! (Василь Струтинський)
Письмово у зошиті виконай
завдання
І варіант
1. До якого жанру належить прочитаний твір?
А казка
Б вірш
В оповідання
2. Чому зайчик заблукав у лісі?
А хотів знайти Діда Мороза
Б втікав від мисливця
В шукав поживу
3. Хто повернув зайчика додому?
А лісник
Б мисливець
В Дід Мороз
4. Чому рипить сніжок?
А вітає звірів з приходом зими
Б попереджає звірів про небезпеку
В радує звірів красивим звуком
5. Запиши відповідь на запитання одним словом.
Що Дід Мороз ніс у мішку?____________________
Чому зайчик плакав під ялинкою?_______________
Коли зайченята гуляли на галявині?_____________
Які гостинці роздав Дід Мороз зайчикам?_________
6. Випиши з тексту 4 слова, якими автор замінює в тексті
слово «зайчик».