як у краплі води відбивається сонце,
так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька.
В. О. Сухомлинський
Інтернет-азбука для батьків
48 ФРАЗ, ЯКІ ПОТРІБНО ГОВОРИТИ ДІТЯМ
ВІДЕОУРОКИ ДИТЯЧОГО ПСИХОЛОГА ІРИНИ МЛОДІК
Як реагувати на погані оцінки дитини?
Більшість мам і батьків бажають бачити свою дитину талановитою, розумною і успішною. Але часто ці очікування перетворюються в проблем, а шкільні оцінки малюка стають головною темою розмов в сім’ ї.
Подібні бесіди можуть викликати негативні емоції, як у дитини, так і в батьків. Побачивши оцінки в електронному журналі чи в щоденнику своєї дитини, мами і тата в паніці починають вичитувати, сварити та карати малюка. Діти батьків, які часто поводяться таким чином, як правило, перестають довіряти дорослим і починають приховувати оцінки.
Не будьте байдужим до поганих оцінок. Не варто говорити, що шкільні оцінки нічого не варті і наводити приклади двієчників, які в результаті стали успішними людьми. Батькам варто розуміти, що двійки – це «симптоми» тих чи інших проблем в житті дитини.
Не виконуйте за дитину завдання. Звичайно, на пояснення досить часто не вистачає часу і здається, що набагато простіше виконати за школяра все домашнє завдання і забути про проблему. Проте це не вихід, оскільки для малюка від такої допомоги не буде ніякої користі.
Рекомендації батькам гіперактивних дітей
У своїх
відносинах із дитиною дотримуйтеся «позитивної моделі». Хваліть її в кожному
випадку ,коли вона цього заслужила ,підкреслюйте успіхи. Це допоможе зміцнити в
дитини впевненість у власних силах.
Уникайте повторень слів «ні» і «не можна».
Говоріть стримано,спокійно і м’яко.
Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності ,що вимагають концентрації уваги.
Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. Час прийму їжі ,виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати цьому розпорядкові.
Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах , на ринках, у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив.
Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером. Уникайте неспокійних, гучних приятелів. Оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання, гіперактиdності. Давайте дитині можливість витрачати надлишкову енергію. Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі: тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття.
Говоріть стримано,спокійно і м’яко.
Давайте дитині тільки одне завдання на певний відрізок часу, щоб вона могла його завершити.
Для підкріплення усних інструкцій використовуйте зорову стимуляцію.
Заохочуйте дитину до всіх видів діяльності ,що вимагають концентрації уваги.
Підтримуйте вдома чіткий розпорядок дня. Час прийму їжі ,виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати цьому розпорядкові.
Уникайте по можливості скупчень людей. Перебування у великих магазинах , на ринках, у ресторанах тощо чинить на дитину надмірно стимулюючий вплив.
Під час ігор обмежуйте дитину тільки одним партнером. Уникайте неспокійних, гучних приятелів. Оберігайте дитину від стомлення, оскільки воно призводить до зниження самоконтролю і наростання, гіперактиdності. Давайте дитині можливість витрачати надлишкову енергію. Корисна щоденна фізична активність на свіжому повітрі: тривалі прогулянки, біг, спортивні заняття.
Рекомендації
батькам з виховання обдарованої дитини
1. Дитина – це не
експериментальний майданчик для психолого-методичних новацій та апробації, це
не іграшка і не втіха, не «помічник» на старість.
2. Даруйте дитині
батьківську любов, повагу, створіть умови для розвитку, дайте можливість їй
жити власним життям. Не задовольняйте власні емоції за рахунок дітей.
3. Допомагайте, але не
заважайте їм самим робити свій вибір.
4. Виховуйте дитину як
рівну собі, тоді вона буде відстоювати власну думку, поважати інших, буде
вільною, талановитою особистістю.
5. Спілкуйтесь частіше з
дітьми, намагайтеся бути в курсі їх справ, підтримуйте їх у будь-якій ситуації,
пояснюйте існування різних точок зору.
6. Підтримуйте родинні
стосунки, влаштовуйте сімейні свята, ігри.
7. Виховуйте дитину в
гармонії з природою.
8. Дайте можливість
дитині спробувати себе в різних напрямках творчої діяльності, не дозволяйте
кидати розпочату справу, доки не отримаєте перших результатів, щоб зробити
певні висновки.
9. Спонукайте до праці,
примушуйте виконувати певну роботу, навіть інколи за рахунок свого часу.
10. Радійте успіхам
ваших дітей.
11. Виражайте свою любов
до дітей так, щоб вони її відчули.
12. Пам’ятайте, що любов
– це і турбота про інших.
13. Пам’ятайте, що
проблеми дитини – це проблеми батьків і починати щось змінювати треба спочатку
з себе.
Рекомендації батькам,
які бажають розвивати здібності своїх дітей.
1. Не стримуйте
розкриття потенціальних можливостей психіки.
2. Уникайте однобокості
у навчанні та вихованні.
3. Не позбавляйте дитину
ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухомості,
емоційності.
4. Допомагайте дитині в
задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, поваги до себе
та оточуючих), оскільки людина, енергія якої прихована, найменш спроможна
досягти висот самовираження.
5. Залишайте дитину на
самоті й дозволяйте займатися своїми справами. Пам’ятайте: якщо ви хочете своїй
дитині добра, навчіть її обходитись без вад.
6. Підтримуйте здібності
дитини до творчості й проявляйте співчуття до невдач. Уникайте незадовільної
оцінки творчих спроб дитини.
7. Будьте терплячими до
ідей, поважайте допитливість, питання дитини. Відповідайте на всі запитання,
навіть якщо вони, на ваш погляд, виходять за межі дозволеного.
1. Створити природні і доброзичливі умови спілкування в сім’ї.
2. Бути тактовними та ввічливими один з одним.
3. Не сваритися та не сперечатися в присутності дитини.
4. Цікавитися справами один одного.
5. Намагатися не критикувати своїх чоловіка чи дружину.
6. Не робити зауважень в присутності дитини.
7. Регулярно сідайте разом за стіл.
8. Обмінюйтесь думками, радьтеся з членами сім'ї, цікавтеся їх думкою.
9. Постарайтеся концентрувати свою увагу на хороших сторонах. Не дуже концентруйтеся на дратівливих звичках вашого супутника життя. Долайте своє роздратування, зверніть увагу на картину в цілому, замініть негативні емоції в своїй свідомості позитивними.
10. Робіть компліменти членам сім'ї.
11. Діліться своїми радощами і печалями. Знання подій, що відбуваються в житті всіх членів сім'ї, створює єдність, оскільки у вас з'являється загальний фундамент для досягнення успіху в майбутньому.
2. Бути тактовними та ввічливими один з одним.
3. Не сваритися та не сперечатися в присутності дитини.
4. Цікавитися справами один одного.
5. Намагатися не критикувати своїх чоловіка чи дружину.
6. Не робити зауважень в присутності дитини.
7. Регулярно сідайте разом за стіл.
8. Обмінюйтесь думками, радьтеся з членами сім'ї, цікавтеся їх думкою.
9. Постарайтеся концентрувати свою увагу на хороших сторонах. Не дуже концентруйтеся на дратівливих звичках вашого супутника життя. Долайте своє роздратування, зверніть увагу на картину в цілому, замініть негативні емоції в своїй свідомості позитивними.
10. Робіть компліменти членам сім'ї.
11. Діліться своїми радощами і печалями. Знання подій, що відбуваються в житті всіх членів сім'ї, створює єдність, оскільки у вас з'являється загальний фундамент для досягнення успіху в майбутньому.
12. Створити такі умови в сім’ї, при яких дитина бачитиме її в ідеалі.
Немає коментарів:
Дописати коментар