Технологія групової діяльності
Групова форма навчальної діяльності - виникла як альтернатива традиційним формам навчання. В її основі покладено іде і Ж.-Ж. Руссо, Й. Песталоцці, Дж. Дьюї про вільний розвиток дитини. Й. Песталоцці стверджував , що вміле поєднання індивідуальної і групової навчальної діяльності допомагає успішному навчанню дітей, а їх активність і самодіяльність підвищують ефективність уроку .
Групова навчальна діяльність - це форма організації навчання в малих групах учнів, об'єднаних загальною навчальною метою за опосередкованого керівництва з боку вчителя і в співпраці з учнями.
Мета технології групової діяльності - розвиток дитини як суб'єкта навчальної діяльності.
Завдання:
− навчати школярів співпраці у виконанні групових завдань;
− стимулювати моральні переживання взаємного навчання, зацікавленості в успіхові товариша;
− формувати комунікативні вміння молодших школярів;
− формувати рефлексивні компоненти навчальної діяльності: цілеспрямованість, планування, контроль, оцінку;
− поєднувати фронтальну, індивідуальну та групову форми навчальної діяльності, що дає змогу вдало компенсувати недоліки фронтальної та індивідуальної діяльності.
Групова навчальна діяльність виконує й організаційну функцію, і полягає вона в тому, що учні вчаться розподіляти обов'язки, спілкуватися між собою, розв'язують конфлікти, що виникають у спільній діяльності. У груповій роботі дитина перебирає функції вчителя і виконує дорослі види діяльності.
Урок природознавства у 1 класі.
Тема: ТВАРИНИ, ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ.